OutdoorAnyu

Utazás gyerekkel és kutyákkal

Egy város, ami egész évben várja a (kisgyerekes) utazókat

Lisszabon - és Portugália egész nyugati partja az Atlanti Óceánnak köszönhetően egész évben remek úticél - feltéve, ha az embert nem zavarja az állandó szél - ugyanis az átlagos napi hőmérséklet nem szokott 15 fok alá esni. És, hogy szerintem mitől kifejezetten szuper a kisgyerekes utazók számára? Nem, nem kalandparkok, játszóterek vagy állatkertek miatt, de ezek is biztosan szuperek, azonban mi nem eszerint szoktunk utazni és az ilyen jellegű programokat meghagyjuk az itthoni hétvégékre. Eddig Európában sehol sem tapasztaltunk ilyen vendégszeretetet, odafigyelést és törődést a kislányunkkal kapcsolatban. Sehol sem kellett kivárni az egy órás sorokat, mindenhol előre engedtek minket, az éttermekben alap volt, hogy a gyerkőcnek hozzák az etetőszéket, nem csináltak ügyet abból, ha kicsit maszatolt, és volt, ahol fel sem számolták a neki kikért ételt. 4,5 napot töltöttünk a Portugál fővárosban és a környező városokban, így egy több részes cikksorozattal készülök, hogy a lehető meg tudjam mutatni neked miért is szerettünk bele teljesen ebbe a régióba.

Budapestről 4 órás repülőút után érkeztünk meg a Lisszaboni reptérre, szerencsére a 13 hónapos kislányom is egész jól bírta az utazást. Miután sikerült előkeríteni a babakocsi (amit nagyjából csak azért vittünk, hogy legyen miben tolni a 3 hátizsákot) megegyeztünk a férjemmel, hogy mivel 8 euró sincs egy taxi a szállásunkig, nem kavargunk és szállunk át 2x a metróval - és az alvó gyerkőccel. Az Airbnb-n foglalt szállásunkat is sikeresen megtaláltuk és a számzárral bejutottunk (nem tudom, más hogy van vele, de én imádom, hogy nem kell a szállásadóval egyezkedni, ki mikor érkezik) a férjem leugrott egy kis étterembe a lakás alá vadászni valami vacsorának valót. Valószínűleg az is közrejátszott, hogy farkas éhesek voltunk, de mindkettőnk számára egyből nyilvánvalóvá vált, hogy a következő napokban rosszat nem nagyon fogunk enni.

Reggel tudatosult bennem, az apartmanunk lehet, hogy picike és éppen csak elférünk benne (többre nincs is szükség, csak aludni járunk úgyis haza) és 40 ezer Ft éjszakánként, de a lehető legszuperebb helyen van. A helyi bulizási szokásokba is betekintést nyerhettünk, ugyanis amikor mi 7 órakor kinyitottuk a szemünket, a szomszédaink éppen hazaértek a bulizásból - ezt később egy kedves taxis is megerősítette, reggel 7-8 óránál nincs hamarabb vége a bulinak. Az ébredező városban főként futókkal és takarítókkal lehetett találkozni, egy kiadós reggeli után felvettük a Lisszabon kártyánkat (ami 72 óráig érvényes volt minden tömegközlekedésre Sintrától Cascaisig és a legtöbb nevezetességhez is ingyenes belépést biztosított) majd pedig nekivágtunk, hogy felfedezzük a hét hegyre épült várost.

A híres Alfama negyed

Régen a városfalon kívülálló negyed a szerényebb körülmények között élők otthonául szolgált, azonban mára levetkőzte ezt rossz “hírnevet” és a város egyik legfelkapottabb része lett. Nem cosda, szűkös, labirintusra hajazó utcái egyből rabul ejtik az odalátogatók szívét, azok pedig, akik megmásszák meredek lépcsőit csodás kilátásban részesülnek.

Este az éttermekből pedig a híres fado hallatszik (a 19. század eleje óta népszerű - élő - zene a portugál városokban, általában a szegény, halász népekről szólnak a dalszövegek) .

Amiket itt érdemes megnézni:

Lisszaboni székesegyház

A földrengések miatt többször újjá kellett építeni, így különböző stílusok jegyei ismerhetőek fel benne.

Szent György Kastély (Castello de Sao Jorge)

11. századi mór vár és királyi rezidenciaként szolgáló kastély. A mórok (észak afrikai eredetű, iszlámvallású népek) egészen a 12. századig uralták Lisszabont és környékét, így számtalan helyen találkozni váraikkal (pl. Mór Kastély Sintrában)

Miradouro-k, avagy kilátók

A Szent György kastélytól pár lépésnyire található több kilátópont is, pl. Miradouro das Portas do Sol vagy a Miradouro de Santa Luzia.

Igreja de São Vicente de Fora

A Braganca uralkodócsalád temetkezési helye, melynek tetejéről csodás kilátás nyílik, illetve egy tündéri kis udvara is van.

Nemzeti Pantheon

Ez a 17. századi barokk templom ma már a portugál nemzet kiemelkedő személyei mauzóleumaként illetve kiállítások otthonául szolgál. Mindenképpen érdemes a tetőtérre is felmenni és megcsodálni a kilátást.

A híres 28-as villamos

Nem sok város büszkélkedhet azzal, hogy 1930-as évekbeli villamos a legnagyobb nevezetessége. A Martim Moinz-ról induló, Alfama, Baixa Estrela és Graca negyedeken áthaladó villamos az egyik legnépszerűbb látványosság Lisszabonban. Nem csoda, a szűk utcákon haladó antik jármű szinte kivétel nélkül érinti a város legszebb részeit. Egy dolog veszi el azonban a szépségét: a nagy tömeg, így ha teheted, közlekedj vele kora reggeli vagy késői órákban.

Baixa negyed - a város szíve

Hangulatos éttermek, divatos üzletek, modern kávézók és pezsgő éjszakai élet vár ebben a negyedben. A város ma népszerű és fényűző részének azonban sötét múltja van: 1755-ben az egész negyedet erős földrengés rázta meg, ezzel számtalan életet követelve és megannyi híres épületet romba döntve. Az újjáépítésre Pombal márkisát kérték fel, az ekkor épült épületek stílusa így kapta róla a “pombal stílus” nevet. A város e részén, lépten, nyomon utcai drogárusokba futhatsz, akik nyíltan szeretik megkeresni és ajánlatot tenni a turistáknak.

Praça do Comércio

Az ország legnagyobb tere, középen Szent György szobrával, a háttérben pedig Rua Augusta boltívek körülötte kávézók és éttermek, hangulatos kilátással a Tejo folyóra.

Santa Justa felvonó

A Carmo tér és az alsó utcák összekötésére az 1900-as évek elején épült felvonó, csodás kilátással.

Rua Augusta

Baixa negyed legforgalmasabb utcája hagyományos éttermekkel, turistacsalogató boltokkal és kávézókkal. A Rossio teret köti össze a Praca do Comércio-val.

Bairro Alto - a felső szomszéd

A város legújabb negyedének nevének jelentése abból a nemes egyszerű okból fakad, hogy egy domb tetején található. A bohém életstílus otthona rengeteg bárral és étteremmel.

Bica felvonó

A város egyik legforgalmasabb és legkedveltebb utcája az, a Bica felvonóé. Nem csoda, hiszen a 15 percenként, két irányból közlekedő felvonó az érdekes alakjával, háttérben a Tejo folyóval és a szűk utcával tényleg képeslapra illő látvány.

Santa Catarina kilátópont

Ha a naplemente szerelmese vagy - mint én - akkor ezt a miradurot mentsd el magadnak, és gyönyörködj a kilátásban.

A kedvenc “gyerekbarát” helyeink, avagy hova “menekültünk” a meleg és a tömeg elől, ahol elegendő teret tudtunk biztosítani az egy éves totyogónknak a felfedezéshez:

Egy kis park, hatalmas játszótérrel a 28-as villamos egyik végállomásánál.Szemben található a csodálatos Estrella Bazilika is

Lisszabon Botanikus Kert

Ez a tündéri, viszonylag kicsi botanikus kert az egyik kedvenc helyünk lett. Nem túl népszerű, nincsen nagy tömeg, de mindenhol árnyékos és a fák között nyugodtan rohangálhatnak a gyerkőcök (persze úgy, hogy nem veszélyeztetik a park növényeit).

A kedvenc kávézóink az Espresso Labs, Frutaria Café (itt reggeliztünk is, isteni brunch hely) és a Copenhagen Coffe Lab voltak. Éttermek közül ebben a háromban jártunk és mindhármat szívből tudom ajánlani: O castico restaurant, Zé da Mouraria (ez híres a mennyei tőkehal táljáról - ne ejtsétek el ugyanazt a hibát, ami mi, és max egy nagy tálat rendeljetek, mert az még két főnek is bőven sok!), és a Baximar.

Emellett érdemes a Time Out Marketet is megnézni, fiatalos zene szól, pezsgő élet egész nap és Lisszabon minden gasztronómiai fogását ki tudjátok próbálni. Én pl. itt ettem most életemben először osztrigát, de a polipos szendvics is isteni, valamint mi egy tenger gyümölcsei tésztát. Remek választás, ha a társaság nehezen tud dűlőre jutni, ki mit szeretne enni.

Ha pedig a portugálok egyik kedvenc sütijét, a pasteis de natát szeretnéd megkóstolni (ami szinte teljesen ugyanaz, mint a pasteis de belém) akkor azt a Mateigaria üzelteiben tedd.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Állandó oldalak

Leírás

Megmutatom milyen szuper aktívan élni anyukaként és hogy a világot egy kisgyerekkel sem lehetetlen felfedezni